Vacature (Junior) Commercieel medewerker binnendienst M/V (40 uur)

<<< Terug naar vacatures


Deze vacature is niet meer beschikbaar.


Functie
Als Commercieel medewerker binnendienst ben je verantwoordelijk voor de relaties en prospects van ons bedrijf. De relaties van Abiom Communication Systems (NL & BE) en Fleet systems zijn jouw voornaamste klanten. Daarnaast heb je eventueel ook contact met relaties van de andere business units.
Je denkt met deze relaties (‘accounts’) mee en investeert op diverse manieren tijd en aandacht in hen. Als Commercieel medewerker binnendienst ben je het eerste aanspreekpunt voor de accounts en ondersteun je de accountmanagers en collega’s in de buitendienst.
Collega’s van sales en inkoop mogen op jouw kennis over de eigenschappen en kenmerken van de producten en / of diensten rekenen.
 
Je communiceert uitstekend en werkt onafhankelijk en zelfstandig. Bovendien ben je praktisch onderlegd en kun je goed plannen en prioriteiten stellen.
 
Je werkt samen met twee directe collega’s op de Commerciële binnendienst. Jouw leidinggevende is de Sales Manager.
 

Taken
  • Je verwerkt in het ERP pakket de leads, offertes, transacties en vragen van de klant. Ook bewaak je het orderproces en communiceer je met de afdeling inkoop over de levering van onze bestellingen.
     
  • Je bent verantwoordelijk voor de verwerking van klantgegevens en het up to date houden van deze gegevens.
     
  • Je coördineert naast de reguliere leveringen ook de zogenaamde demozendingen. Indien er zendingen niet retour komen handel jij conform de werkprocessen.
     
  • Je houdt intensief contact met de accounts. In tegenstelling tot een verkoper houd je het traject rond de verkoop van a tot z bij. Dat betekent dat je je naast de levering van een dienst of product ook richt op de nazorg bij de klant.
     
  • Je verwerft kennis van producten en / of diensten en houdt deze op peil.
     
  • Je geeft actief input voor het beleid naar (nieuwe) klanten toe.
     
  • Je bepaalt als beheerder van het account samen met de buitendienst het accountplan voor een klant. Hierin analyseer je wat de juiste producten zijn en kies je de benadering van de klant.
     
  • Je bekijkt welke acties er per account noodzakelijk en mogelijk zijn.
     
  • Je levert toegevoegde waarde en bouwt een vertrouwensband op met de accounts. Dat betekent dat je moeite doet om extra service te bieden en dat je niet meteen uit bent op een verkoopcontract, maar met de klant meedenkt.
     

Functie-eisen
  • Je hebt een Hbo werk- en denkniveau.
  • Je hebt een afgeronde of bijna afgeronde opleiding in de richting Commerciële Economie of vergelijkbaar.
  • Je kan klant- en oplossingsgericht denken.
  • Je kan snel schakelen in een hectische werkomgeving.
  • Je bent bereid mee te denken met collega's en bij te springen wanneer dat nodig is.
  • Je beschikt over algemene computerkennis (Windows, ms office).
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt ervaring in een soortgelijke functie (pré).
     
Wij bieden
  • Een afwisselende functie met ruimte voor eigen inbreng.
  • Een prettige werksfeer in een informeel bedrijf.
  • Uitstekende mogelijkheden tot persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

 
Deze vacature is niet meer beschikbaar.



<<< Terug naar vacatures