Vacature Operationeel/Tactisch inkoper M/V (40 uur)

<<< Terug naar vacatures



Deze vacature is niet meer beschikbaar.




Functie

Als Operationeel/Tactisch Inkoper ben je verantwoordelijk voor zowel operationele als tactische inkoop van onze materialen op het gebied van met name missie kritische communicatie middelen en op termijn de gehele Abiom Groep.
 
In deze functie ben je verantwoordelijk voor het gehele inkoopproces, je coördineert en optimaliseert dit proces. Samen met een collega inkoper ben je verantwoordelijk voor de optimale beschikbaarheid van de juiste artikelen tegen de meest gunstige prijs.
 
Je bent een ondernemende en resultaatgerichte professional die in staat is om zeer gestructureerd en volgens goede condities in te kopen. Jij bent commercieel en vindingrijk, doelgericht en ondernemend. Je werkt nauw samen met andere afdelingen binnen de Abiom groep. Daarnaast houd jij controle op de offerteaanvragen, aanbestedingen, uitstaande orders en levertijden en onderneem je actie bij afwijkingen.
 
Je communiceert uitstekend en werkt onafhankelijk en zelfstandig. Bovendien ben je praktisch onderlegd en kun je goed plannen en prioriteiten stellen.
 
Jouw leidinggevende is de Manager Servicedesk & Logistics.

 
Taken
 
 Tactische inkoop
  • Verantwoordelijk voor het opstellen van de juiste behoeftespecificatie, hierbij houd je rekening met het belang van de klant en de interne belanghebbenden
  • Bezoeken/ontvangen van leveranciers, bespreken van en wensen en mogelijkheden, onderhandelen over voorwaarden en zorgen voor adequate raamcontracten
  • Afgeven van de juiste voorwaarden voor het realiseren van projecten
  • Verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van Leveranciers beleid en management
  • Zelfstandig initiëren, opvolgen en implementeren van kostenbesparingen en procesverbeteringen a.d.h.v. KPI’s
  • Verzorgen van heldere rapportages en analyses over de inkoopperformance binnen de organisatie
 
Operationele inkoop
  • Op de juiste wijze volgen van het bestelproces (opstellen, controleren, versturen van orders)
  • Ontvangen en op de juiste wijze verwerken van orderbevestigingen in het inkoopsysteem
  • Afhandelen van afgekeurde inkopen en claims
  • Controleren/afhandelen van facturen
  • Bewaken van leveringen en afstemmen van afwijkingen met belanghebbenden en leveranciers
  • De voorraad beheren en optimaliseren

Functie-eisen
  • Hbo werk- en denkniveau
  • Minimaal Nevi 1 en voorkeur Nevi 2
  • 5 jaar werkervaring in een bij voorkeur soortgelijke functie
  • Je hebt een goed analytisch vermogen
  • Je kan goed onderhandelen en staat stevig in je schoenen
  • Je bent betrokken en gedreven persoonlijkheid
  • Je bent leergierig en hebt passie voor jouw vak
  • Je bent een no-nonsens professional die binnen en buiten de organisatie, zowel mondeling als schriftelijk, en op verschillende niveaus uitstekend kan communiceren
  • Je bent bereid mee te denken met collega's en bij te springen wanneer dat nodig is
  • Algemene computerkennis is een must (Windows, ms office)
 
Wij bieden
  • Een afwisselende functie met ruimte voor eigen inbreng
  • Een prettige werksfeer in een informeel bedrijf
  • Uitstekende mogelijkheden tot persoonlijke en professionele ontwikkeling
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden
 


Deze vacature is niet meer beschikbaar.




<<< Terug naar vacatures