Vacature Productspecialist Communicatieapparatuur M/V (40 uur)


<<< Terug naar vacatures
 

Een snel veranderende omgeving vraagt om flexibele en innovatieve oplossingen. Onze krachtige organisatie in combinatie met een uitgebreid partnernetwerk zorgt voor een unieke positie in de BeNeLux. Abiom is exclusief vertegenwoordiger van ondermeer Sepura, Phonak en TPL. 

Dagelijks worden door ons geleverde oplossingen gebruikt om betrouwbare radiocommunicatie te realiseren, vaak onder zware 'mission critical' omstandigheden.

Abiom levert o.a. een flexibele meldkameroplossing voor gebruik van mobilofoons via een IP-verbinding. Het systeem is modulair en eenvoudig uit te breiden. Het bestaat uit verschillende hardware- en softwarecomponenten; met deze componenten kan voor vrijwel elke gebruikersvraag een oplossing worden geboden. De kracht van het systeem is dat het is opgebouwd op basis van IP-technologie waardoor bediening van de randapparatuur op iedere gewenste plaats mogelijk wordt gemaakt.


Functie

Als Productspecialist ben je het aanspreekpunt van de organisatie als het gaat om ingewikkelde technische vraagstukken en productvraagstukken. Je ondersteunt de collega’s van de verkoop en technische dienst (intern/extern) op het gebied van technische (ICT) vraagstukken. Je stelt testopstellingen op en geeft trainingen en demo’s.

De Productspecialist moet als geen ander weten hoe de (international) markt er voor staat. Wat doen de concurrenten en wat is de vraag van de markt? Met deze kennis geef je advies welke producten / oplossingen geschikt zijn voor onze klanten.

Je beschikt over zeer specifieke kennis van de kernproducten van onze organisatie en deelt deze met de organisatie en gebruikersgroepen.

Bij de ontwikkeltrajecten is de Productspecialist verantwoordelijk voor de ontwikkeling, het product en de budgettering van een bepaald product. Daarnaast neem je deel en/of geeft leiding aan projecten en aanbestedingen

 Je communiceert uitstekend en werkt onafhankelijk en zelfstandig. Bovendien ben je praktisch onderlegd en kun je goed plannen en prioriteiten stellen.

Jouw leidinggevende is de operationeel directeur. Je rapporteert aan je leidinggevende over de voortgang van jouw projecten.

 
Taken

  • Aanspreekpunt en behandelen van technische (ICT) vraagstukken en productvraagstukken
  • Deelnemen & leidinggeven aan projecten en aanbestedingen (in- en extern)
  • Ondersteuning collega’s op (technisch) productgebied
  • Ontwikkelen en positioneren van (nieuwe) producten
  • Geven van trainingen en demo’s
  • Bezoeken van beurzen/seminars
  • Schrijven van handleidingen
  • Ondersteuning van de collega’s van sales bij het opstellen van offertes
  • Informeren organisatie & gebruikersgroepen van (product)ontwikkelingen
  • Geven van productpresentaties
  • Concurrentie-analyses maken
  • 1e technisch aanspreekpunt key-accounts
  • Onderhoud contacten met key-leveranciers op technisch gebied
  • Tweede- en derdelijns helpdesk


Functie-eisen

  • Je hebt een Hbo werk- en denkniveau
  • Je hebt een afgeronde technische opleiding
  • Je hebt werkervaring in een bij voorkeur soortgelijke functie
  • Je hebt goede kennis van IP-netwerkprotocols (routing & switching)
  • Je hebt bij voorkeur kennis van RF-technologie (oa. TETRA) 
  • Je hebt een goed analytisch vermogen
  • Je bent betrokken en gedreven
  • Je bent een no-nonsens professional die binnen en buiten de organisatie, zowel mondeling als schriftelijk, en op verschillende niveaus uitstekend kan communiceren
  • Je bent bereid mee te denken met collega's en bij te springen wanneer dat nodig is


Wij bieden

  • Een afwisselende functie met ruimte voor eigen inbreng
  • Een prettige werksfeer in een informeel bedrijf
  • Uitstekende mogelijkheden tot persoonlijke en professionele ontwikkeling
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden

 
Naast de juiste ervaring en achtergrond vinden wij het ook erg belangrijk dat er een persoonlijke klik is met de organisatie en het team.
 
Indien je in aanmerking wilt komen voor deze functie, ontvangen wij je CV en motivatiebrief graag zo spoedig mogelijk op werken@abiom.nl.
 
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Rosalie Siebelink-Kooijman via +31 24 373 44 22.


  

<<< Terug naar vacatures