Applicatiebeheerder AFAS M/V (24-40 uur)

De Mission Critical Group is een bedrijvengroep met meer dan 25 jaar ervaring in professionele radio- en datacommunicatie en een uitstekende staat van dienst. MCG bestaat uit afzonderlijke business units waaronder Abiom Communication Systems (Nederland en België),  Abiom Fleet Systems, Abiom Special products, Abiom Command & Control Solutions en C-pro.

Iedere unit heeft zijn eigen specialisatie en identiteit. Tientallen regionale en landelijke veiligheidsdiensten, grote industriële bedrijven, zorginstellingen en organisaties rondom complexe infrastructuur maken gebruik van onze expertise op het gebied van missie- en bedrijfskritische radiocommunicatie, mobiele data en voertuigopbouw.

Ons werkgebied beslaat de gehele Benelux. Daarbuiten werken wij met toegewijde partners.

De bundeling van know how en de jarenlange ervaring van ons team is de kracht van de groep. Voor nagenoeg ieder vraagstuk op het gebied van missie- en bedrijfskritische communicatietechnologie vinden wij een antwoord. ‘Bestaat niet’ zit niet in ons DNA, de oplossing komt er.

Onze klanten zijn Missie of Business kritische bedrijven waar veiligheid en kwaliteit van groot belang is. Innovatief, flexibiliteit en service- en klantgericht zijn onze kernwaarden en de kwaliteit van onze diensten, producten en mensen staat voorop.

Vanwege de implementatie van AFAS zoeken wij ondersteuning van onze interne applicatiebeheerder. Het betreft een vacature voor bepaalde tijd.

Functie

Als applicatiebeheerder ben je het aanspreekpunt binnen de organisatie als het gaat om functionele en technische vraagstukken bij het gebruik van de applicatie AFAS. Je zorgt dat de applicatie soepel, foutloos en gebruiksvriendelijk draait, dit zorgt voor het voortdurend zoeken van de balans tussen gebruiksgemak en beheerbaarheid.

Als applicatiebeheerder ben je dienstbaar naar de organisatie. Je hebt inzicht in bedrijfsprocessen en je snapt hoe je deze met de applicatie kunt ondersteunen. Je begrijpt het belang van een foutloos draaiende applicatie, bij uitval schakel je direct om het probleem te verhelpen. Je bent dan ook alert op knelpunten en zoekt actief naar verbetermogelijkheden. Daarbij luister je naar de gebruikers en weet je wensen uit de praktijk te vertalen naar de juiste functionaliteiten. Jij ziet waar het werk ligt en gaat daar zelfstandig mee aan de slag.

Je zoekt naar de juiste balans tussen flexibiliteit en proces, maar facetten zoals functiescheiding moet daarbij niet uit het oog verloren worden.

Je neemt deel aan projecten met als doel de inzet /het gebruik van de applicatie te verbeteren en te waarborgen, waardoor we makkelijker kunnen meebewegen met de organisatie.

Je werkt nauw samen met onze interne applicatiebeheerder Afas en onze interne applicatiebeheer Link2. Jouw leidinggevende is onze manager Finance & Control.

Taken

  • Je communiceert met gebruikers over functionaliteiten en prestaties van de applicatie
  • Je signaleert en verhelpt eventuele problemen of knelpunten
  • Je bespreekt wijzigingsvoorstellen met gebruikers en key-users
  • Je begeleidt nieuwe releases
  • Je geeft advies aan het management omtrent benodigde of gewenste aanpassingen
  • Je schrijft werkinstructies in samenspraak met de key-users en houdt deze up-to-date
  • Je signaleert informatiebehoefte en organiseert voorlichtingsbijeenkomsten en andere vormen van informatievoorziening
  • Je voert op verschillende niveaus controles aan de processen en output uit
  • Je verwerft en deelt kennis aan je collega’s en key-users

Functie-eisen 

  • Je hebt HBO/MBO++ werk- en denkniveau bij voorkeur opgeleid richting (bedrijfskundige) informatica.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en je denkt klant- en oplossingsgericht
  • Je bent in staat overzicht te houden in een complexe en dynamische omgeving en hebt een proactieve houding
  • Je bent op de hoogte van de technische ontwikkeling van AFAS
  • Je hebt aantoonbare ervaring met (functioneel) applicatiebeheer en het testen van applicaties
  • Je bent kritisch
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift

Wij bieden je 

  • Een innovatieve en dynamische werkomgeving
  • Een zelfstandige en afwisselende functie met ruimte voor eigen inbreng
  • Een prettige werksfeer in een informeel bedrijf
  • Mogelijkheden tot persoonlijke en professionele ontwikkeling
  • Marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder 25 verlofdagen en 13 ADV dagen o.b.v. een 40-urige werkweek

Naast de juiste ervaring en achtergrond vinden wij het ook erg belangrijk dat er een persoonlijke klik is met de organisatie en het team.
Indien je in aanmerking wilt komen voor deze functie, ontvangen wij je CV en motivatiebrief graag zo spoedig mogelijk op werken@abiom.nl.
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Rosalie Siebelink-Kooijman via +31 24 373 44 22.